Despre Noi

"Această școală a apărut din dorința de a oferi copiilor un mediu sigur, atât din punct de vedere fizic cât și emoțional, în care să se dezvolte în perioada primei școlarități, convinsă fiind că echilibrul emoțional al unui copil ( ca dealtfel și al unui adult ) este foarte important, chiar definitoriu, în atingerea potențialului maxim de absorbție și procesare a cunoștințelor, adică în punerea temeliei pentru ceea ce va fi performanța școlară și ulterior, performanța individului în societate.

Ca mamă, consider că nevoile emoționale ale copiilor în această perioadă sunt mari și sunt dependente 100% de acțiunile adulților care îi educă (deopotrivă părinți și profesori), pentru că acum, copiii încep să înțeleagă lumea și mecanismele ei, trebuind să învețe să se protejeze de factorii externi care le-ar putea perturba echilibrul emoțional, defocusându-i de la obiectivul lor principal : învățarea ,sub toate formele ei.

Așadar, performanța înseamnă de fapt descoperirea plăcerii de a învăța, de a căuta răspunsuri și de a explora.

De aceea, am creat o școală în care de fapt suntem o mare familie, cu mulți copii, ce sunt învățați nu doar să învețe, ci să se și ajute între ei, să prețuiască adevărul, respectul și toleranța, valori pe care le considerăm esențiale pentru dezvoltarea copiilor. Transmiterea acestor valori, nu se poate realiza decât prin exemplul adulților, copiii învățând nu din vorbe, ci din vibrațiile și comportamentul adulților care îi înconjoară.

Așadar, dacă ne împărtășiți principiile și valorile, vă așteptăm cu mare drag să faceți parte din familia noastră!"

Fondator,
Muhscină Alina Loredana

TRICOURI, CARDIGANE ȘI HANORACE
- PETRE ISPIRESCU -

 

TEATRU PENTRU COPII

„Teatrul nu poate fi conceput în afara vieții. Teatrul nu este nici obiect frumos și inutil, nici tribună de propagandă ideologică, nici amuzament facil… teatrul are de-a face cu oamenii vii, care au nevoie atât de o hrană specială, cât și de relații cu alți oameni, la fel de vii – unii se numesc actori, alții spectatori. Cu toții respiră, gândesc, simt și trăiesc împreună pentru o foarte scurtă durată, cea a întâlnirii. Teatrul trebuie să fie în serviciul veții.” Peter Brook.

Pornind de la ideea că teatrul trebuie să fie în serviciul vieții prin scopul său educativ cercul nostru de artă teatrală dedicat copiilor susține procesul de evoluție a ființei umane, prin dezvoltarea anumitor trăsături, dar și a aptitudinilor creative.

Cu ajutorul jocurilor teatrale urmărim dezvoltarea capacităţilor şi aptitudinilor personale: observarea, concentrarea atenției, imaginația, conștientizarea și folosirea simțurilor, spontaneitatea, creativitatea, memoria, înțelegerea sentimentelor, lucrul în echipă, libertatea de exprimare în public, intuiția, gestionarea conflictelor. Aceste aptitudini au fost identificate de Viola Spolin ca instrumente ale actorului dar ele nu sunt folositoare doar unei persoane care decide să aibă o carieră în Arta Actorului. Copiii ar trebui să beneficieze de dezvoltarea acestor aptitudini care vor deveni baza personală a unui viitor adult, indiferent de cariera pe care acesta o râvnește.  

Este foarte important ca Arta Actorului să nu fie înțeleasă ca un meșteșug, să nu ne oprim la clișee precum râdem sau plângem la comandă, spunem minciuni sau mimăm. Școala noastră apelează la Arta Actorului pentru a oferi copiilor condițiile necesare pentru  experimentare, descoperire şi autocunoaştere, de cunoaştere şi interrelaţionare umană.

Copiii își vor îmbunătăți vorbirea prin exerciții de dicție, vor învăța și anumite reguli de bază ale Artei Actorului la care vor apela atunci când vom avea serbările școlare sau alte evenimente la care ei vor participa, de exemplu festivaluri care au secțiune dedicată teatrului.

De asemenea, profesorul, treptat și metodic ( în funcție de vârsta copiilor), va urmări să le ofere informații despre Istoria Teatrului pentru a le întregi cultura generală.

Profesorul care susține acest cerc are studii aprofundate în Arta Actorului și se bazează pe cercetările a marilor teoreticieni de specialitate.

 

CLUBUL DE SAH

Şahul este unul dintre puţinele instrumente care ajută real la formarea raţionamentului copiilor.Prin practicarea jocului de şah copiii îşi dezvoltă capacitatea de concentrare şi de memorare,îşi măresc foarte mult gandirea logică,imaginaţia,intuiţia şi creativitatea. Pe langă faptul că vor socializa copiii îşi vor forma răbdarea, voinţa, tenacitatea şi mai ales caracterul.

Cercul de șah este susținut și predat de prof.ec.Petcu Anca (fosta vicecampioana la șah) și fondatoare a Scolii de șah pentru copii din Constanța. 

Motto-ul nostru :”Copii mai destepti prin șah!”.

 

PIAN PENTRU COPII

Pianul - dezvoltarea simtului artistic, a auzului muzical precum si indemanarea articulatiilor fine.

Studierea unui instrument muzical reprezintă nu doar o bună alternativă la hobby-uri ”mai puțin sănătoase”, ci aduce și numeroase beneficii în dezvoltarea cognitivă și emoțională a copilului:

  • stimularea sensibilității auditive;
  • dezvoltarea motricității fine;
  • cultivarea răbdării, a perseverenței și a stimei de sine;
  • stimularea atenției, memoriei și a capacității de concentrare;
  • îmbogățirea culturii generale prin contactul cu muzica clasică.

Coordonator: Ludmila Porcescu

 

MINIBASCHET PENTRU COPII

Baschetul este astazi unul dintre jocurile sportive cu o mare arie deraspandire in intreaga lume.

Datorira dinamismului, spectaculozitatii si calitatilor pe care le dezvolta, baschetul se bucura si la noi in tara de o larga popularitate, numarul practicantilor fiind in continua crestere. Baschetul, joc sportive de echipa, reprezinta o ramura importanta a activitatii sportive, cu o valoare educationala deosebita.

Minibaschetul contribuie ladesvoltarea armonioasa a copiilor, la formarea unei tinute corecte, la dezvoltarea calitatilor motrice, a priceperilor si deprinderilor, si in educarea pozitiva a trasaturilor de character. In minibaschet exista o serie de reguli principale dupa care or trebui sa se ghideze toti cei care practica acest sport:

  • echipa reprezinta o familie al carui membru esti;
  • scopul jocului nu este sa castigi, ci sa te initiezi si sa te perfectionezi;
  • trebuie sa inveti atat din infrangeri, cat si din victorii;
  • inainte de a stapani mingea, invata sa te stapanesti pe tine insuti;
  • jucatorul din echipa adversa nu-ti este un inamic, ci tovarasul tau de joaca;
  • in sport si la invatatura primele locuri sunt ocupate de cei care muncesc mai mult;
  • victoriile dar si infrangerile, sunt necesare, neobisnuiesc sa avansam in viata ( fii modest si simplu cand castigi, si amabilcand pierzi);
  • un corp fortificat cere o gandire sanatoasa;
  • cel care nu a simtit ce inseamna oboseala, nu va ajunge departe;
  • regulamentul reprezinta o acceptare libera a regulilor de joc – CUNOASTE-LE; ACCEPTA-LE; APLICA-LE.

 

ATELIERELE TAMAREI - ROBOTICA

Cum funcționează roboții? Răspunsul la această întrebare l-am aflat la ora de robotică

 

CURS DE PROGRAMARE SI WEB DEVELOPMENT

Prima parte a cursului se va desfasura in perioada 5 martie - 25 iunie 2022.

Cursul se adreseaza copiilor cu varste cuprinse intre 10 si 15 ani.