CURRICULUM LA DECIZIA ȘCOLII
MICII ARTIŞTI – grupa mică
„Dă-i copilului în mână o pensulă şi acuarele si vei vedea cum învaţă singur să descopere lumea” - Ştefan Luchian
Admirând această lume împreună cu copiii, i-am îndemnat spre artă, spre descoperirea culorilor si a modalităţilor diverse de utilizare a acestora în crearea unor lucrări estetice prin intermediul cărora se pot exprima diferite emoţii. Culoarea aduce bucurie sau întristează, vindecă răni sufleteşti, dezvoltă inteligenţa şi imaginaţia, înlătură oboseala şi creează bună dispoziţie. Materialele inedite utilizate deschid noi oportunitati pentru preşcolari, încurajându-le latura creativă.
DESENĂM ȘI NE AMUZĂM – grupa mijlocie A
”Arta îl aduce pe copil mai aproape de frumos, îi oferă posibilitatea să creeze frumosul, să-l descopere sub aspecte noi.”
Limbajul plastic este unul dintre cele mai iubite mijloace de comunicare ale copiilor. Mulți copii de vârstă preșcolară exprimă prin limbajul plastic ceea ce nu pot exprima prin limbaj și așa ei comunică mai ușor atât cu educatoarea cât și cu cei din jur.
Lucrările copiilor vor reflecta personalitatea fiecăruia, descoperind lumea așa cum o văd ei, în acest fel îi vom cunoaște și noi mai bine.
CIRCULĂM CORECT! – grupa mijlocie B
Chiar dacă preșcolarii obișnuiesc să meargă pe stradă alături de adulți, educaţia rutieră trebuie implementată la vârsta mică în scopul dezvoltării capacităţilor de înţelegere, de formare a unor deprinderi practice şi a unor abilităţi specifice percepţiei traficului rutier, a simţurilor orientării şi concentrării, a capacităţii de a lua repede decizii corecte. În ceea ce priveşte învăţarea normelor de circulaţie, este cunoscut faptul că numai prin educaţie
şi exerciţiu pot fi asimilate cunoştinţe largi, complexe şi precise, iar copilul îşi dezvoltă deprinderea de a gândi şi acţiona corespunzător în acea situaţie rutieră în care ajunge să fie implicat.
„CIUPERCUȚELE FAC TEATRU” – grupa mare
Prin dramatizare și jocul de rol ei experimentează toate emoțiile ,intră în rolul diferitelor personaje, astfel învățând să gestioneze fiecare emoție în parte. Ii ajută să scape de anexietate, de frustare și să treacă mai ușor peste emoțiile negative, dar să se bucure de cele pozitive, fiind valorizați, încurajați și motivați să aibe curajul de a-și exprima emoțiile. Experimentează comportamente pozitive- negative, învățând să deosebească binele de rău, își dezvoltă personalitatea și gândirea critică.
